Vybavení
Pro nahrávání, záznam, editaci a mixáž nahrávek máme k dispozici:
výkonný DAW systém (počítač, audio rozhraní, HDR software...):
Celkové zpracování zvuku (záznam, editace, mastering...) probíhají v našem studiu na zcela digitální bázi. K naší práci proto používáme jednak výkonný počítač Apple PowerMAC G5 Quad Core 2,5GHz (10GB RAM) doplněný PCIe kartami Sonnet (které zajišťují dokonalé datové propojení počítače s USB, Firewire a eSATA periferiemi), k zobrazení zvukových dat a k případné editaci grafických návrhů obalů nám slouží profesionální širokogamutový monitor EIZO CX271, k počítači máme připojeno externí high-end audio rozhraní Digidesign DIGI 003 Rack - Black Lion Signature Modification (18x input, 18x output, 24-bit, až 96 kHz) a high-end předzesilovač Focusrite ISA428 zapojený přes špičkové externí AD/DA převodníky Swissonic (obojí viz níže), vše je řízeno profesionálním nahrávacím, editačním a mixážním HDR softwarem Avid (Digidesign) ProTools (rozšířeným o sadu Music Production Toolkit a také o velké množství dalších kvalitních plug-in modulů - viz níže), jako externí hardwarový ovladač k ProTools používáme osvědčený systém Frontier AlphaTrack, k dálkovému řízení systému ProTools máme k dispozici i bezdrátový ovladač Frontier TanzPort, vlastní práci s počítačem nám při nahrávání a editaci zvuku značně urychlují jednak programovatelný USB ovladač Belkin Nostromo N52, ale také 10-tlačítková programovatelná myš Logitech MX1000 a trackball Logitech Optical TrackMan
- a samozřejmostí je, že vše, co v našem studiu nahrajeme a vytvoříme, denně zálohujeme na několika externích pevných discích zn. LaCie a InXtron, pro vypalování "Master CD" (tj. CD-R určených jako zdrojový master nosič pro lisovny CD) používáme profesionální zlacená média zn. Taiyo Yuden, u nichž při předání klientovi garantujeme, že neobsahují žádné nepřípustné digitální "vypalovací" chyby (k jejich vypalování a výstupní kontrole nám slouží špičková optická mechanika LaCie - Plextor Premium 2 ve spojení se softwarem PlexTools Professional), ale všechna námi vypálená "Master CD" navíc vždy pečlivě zkontrolujeme i komplexním analytickým poslechem přes špičková sluchátka připojená k high-end CD přehrávači atd. atd.dostatečný počet záznamových stop:
až 64 monofonních či stereofonních audio stop (tj stop určených pro přímý záznam zvuku z mikrofonů, nástrojových linek apod.), k tomu až 256 MIDI stop a až 128 stop typu "Aux Input" atd. - na všech stopách je možno provádět úplnou automatizaci s trvalým uložením veškerých parametrů mixáže a s téměř neomezenými možnostmi editace jednotlivých nahraných stop nebo jejich částí (zvukové i jiné úpravy mohou být prováděny jednak softwarově přímo v počítači, ale i s využitím externích efektových a zvukových procesorů) - celý tento systém umožňuje kdykoli v budoucnu se k původní mixáži vrátit a podle aktuálních potřeb ji mírně upravit či výrazněji pozměnit (nebo ji třeba i doplnit a obohatit novými zvukovými stopami či playbacky - např. je možno nazpívat a namixovat k původním hudebním základům jinou jazykovou verzi vokálů apod.)kvalitní studiové mikrofony (a vše, co k nim patří):
prestižní mikrofony Neumann U87Ai (2x), AKG C414 B-XLII (1x), AKG C414 B-XLS (1x), AKG C214 (1x), páskový mikrofon GA Project R1 Active Ribbon MKII (1x)
- a samozřejmě máme i mnohé další osvědčené modely mikrofonů, jako jsou Sennheiser MD421 (1x), Sennheiser e965 (2x), AKG D112 (1x), AKG P100 (2x), Shure Beta 87A (2x), Shure SM57 (1x), DPA d:vote 4099 (1x), Dexon MC100 (2x) atd.
K mikrofonům dále používáme: pop-filtry Neumann PS-20 (2x), Neumann PS-15 (2x), AKG (2x) a K&M (1x), studiové (pevné a těžké) mikrofonní stojany (9x), studiové stojany na noty (silně vytlumené proti odrážení zvuku), akustické oddělovací paravány...mikrofonní předzesilovače a digitální převodníky:
vysoce kvalitní čtyřkanálový mikrofonní, linkový a nástrojový předzesilovač Focusrite ISA428 PrePack osazený analogově-digitálními převodníky Focusrite ISA 8-channel ADC (24-bit, až 192 kHz), dále máme k dispozici osmikanálový mikrofonní, linkový a nástrojový předzesilovač a A/D konvertor Swissonic AD8 (digitální konverze 24-bit, až 96 kHz), pro AD/DA konverzi signálu používáme i osmikanálové 24-bitové high-end převodníky Swissonic AD24mk2 a Swissonic DA24mk2 (a také velmi kvalitní AD/DA konvertory osazené přímo na vstupech a výstupech audio rozhraní Digidesign DIGI 003 Black Lion Signature Modification) - a pokud již při prvotním záznamu má být do zaznamenávaného signálu vneseno určité lampové "oteplení" zvuku, máme k dispozici velmi kvalitní lampový předzesilovač Behringer Tube Vintager Series T1953 (s kompletní zakázkově provedenou high-end modifikací vnitřního obvodového zapojení)dozvukové procesory - reverberátory:
špičkový dozvukový procesor Lexicon Model 300 (léty osvědčený klasický high-end model, který je zvukově rovnocennou stereofonní verzí legendárního - a podle názoru mnoha odborníků kvalitou dozvuku dosud asi nepřekonaného - efektového procesoru Lexicon 480L),
pro vytváření dozvuku však používáme i další dva vrcholné modely firmy Lexicon - jednak nejnovější produkt tohoto světově nejuznávanějšího výrobce v oboru dozvukových jednotek - procesor Lexicon PCM92 - ale máme i předchozí nejvyšší model této produktové řady zn. Lexicon - high-end reverberátor Lexicon PCM91.
A těm, kteří raději preferují mírně odlišný charakter dozvuku, než jaký produkují procesory Lexicon, nabízíme k využití dva další špičkové - a dnes už také klasické a celosvětově uznávané reverbové procesory - jednak vrcholný zvukově nekompromisní high-end model t.c. electronic Reverb 4000 (2x) a dále i model t.c. electronic M3000.
Ale kromě výše uvedených externích hardwarových přístrojů máme i mnoho velmi kvalitních softwarových dozvukových plug-in modulů - jednak sadu Lexicon PCM Native Reverb Bundle, ale např. i vynikající konvoluční reverb Waves IR-1 s téměř 200 špičkovými presety, které věrně zobrazují přirozený dozvuk mnoha slavných světových koncertních síní, divadelních sálů, katedrál, amfiteátrů apod., dále např. osvědčený konvoluční dozvukový modul TL Space od firmy Trillium Lane Labs (k oběma předchozím modulům máme k dispopozici i bohatou sadu presetů Dream Reverb HD Edition) - a k tomu i sadu reverbových modulů IK Multimedia CSR či oblíbený reverb Waves Renaissance Reverberator atd. - (viz také níže)multiefektové procesory:
Lexicon PCM81 (včetně doplňujících algoritmů Dual FX Card a presetů Scott Martin Gershin FX Card a David Rosenthal Music FX Card) a dále procesor Lexicon MPX1 - a k tomu již výše uvedené multiefektové high-end procesory Lexicon PCM92 a t.c. electronic M3000 (a dále mnoho velmi kvalitních softwarových efektových plug-in modulů - viz níže)signálové procesory, konvertory a směrovače signálu:
excitery APHEX Aural Exciter Type III Model 250 a dbx 296 Spectral Enhancer, fázový korektor Radial Phazer - Class-A Phase Adjuster, digitální grafický ekvalizer Alesis DEQ830, lampové procesory Behringer Tube Vintager Series - parametrický ekvalizér T1951 (1x) a kompresor T1952 (2x) (u celé této lampové Vintager Series byla zakázkově provedena kompletní high-end modifikace vnitřního obvodového zapojení), miniaturní kompresor Alesis NanoCompressor; ve vybavení máme např. i zvukový procesor Technics SH-GE90, digitální signálový router FriendChip digi-ma'x DMX8 (2x), úrovňový konvertor signálu -10V na +4V (a naopak) Samson S-Convert (2x)kytarové efektové pedály:
APHEX 1401 Acoustic Xciter (2x), APHEX 1402 Bass Xciter (2x), APHEX 1403 Guitar Xciter, APHEX 1404 Punch Factory (2x), BOSS CE-5 Chorus Ensemble (3x), Arion MEQ-2 Bass Equalizer, t.c. electronic HOF Mini…softwarové zvukové a efektové procesory (plug-in moduly):
kompletní sada Waves DIAMOND Bundle (celkem více než 50 modulů), plug-in moduly z produkce firmy Digidesign a AVID (přes 60 modulů - sady DigiRack a AIR, moduly X-Form, Xpand2!, sada D-Fi, sada Music Production Toolkit verze 1 a 2: Beat Detective MT, Sound Replacer, TL Space, Maxim, Hybrid, DINR, Smack!, Structure atd.), sada reverbů Lexicon PCM Native Reverb Bundle, efektová sada Lexicon PCM Native Effects Bundle - a dále procesory Pitch'n Time Pro, reverb Waves IR-1, dolaďovací systémy Waves Tune a Antares AutoTune 7, Antares Harmony Engine Evo a kompletní sada Antares AVOX Evo (Warm, Duo, Choir, Articulator...), Oxford SuprEsser, sada modulů Trillium Labs (Drum Rehab, AutoPan, Metro, InTune...), reverbových modulů IK Multimedia CSR (Classik Studio Reverb) a procesorů z produkce firmy PSPaudioware (např. PSP608, Vintage Warmer, MasterComp, Lexicon PSP42...), máme i velmi kvalitní softwarové simulátory špičkových kytarových aparatur - jednak modul AVID Eleven a dále kompletní systém AmpliTube od firmy IK Multimedia (verze: AmpliTube 3, Fender, Jimi Hendrix Edi, Metal a X-GEAR) - a také simulátor basových aparatur Ampeg SVX, sada kytarových efektů BBE StompWare, používáme masteringové a efektové moduly iZotope (Ozone, Alloy, RX2...), masteringovou "lampovou" sadu modulů T-RackS 3 DeLuxe (včetně velmi kvalitní softwarové verze kompresoru Fairchild 670 a ekvalizéru Pultec EQP-1A) a mnoho dalších zásuvných modulů (např. z produkce firem BombFactory, Sonalksis...) - většinu výše uvedených plug-in modulů máme autorizovanou pomocí iLok USB klíče (tj. s možností okamžitého přenosu autorizace na záložní počítač), malou obrazovou ukázku některých námi používaných modulů si můžete prohlédnout ve sloupci na pravé straně tohoto oknamonitory pro kontrolní poslech v režii:
jako hlavní poslechové monitory jsou v režii našeho studia nainstalovány zvukově zcela nekompromisní reprosoustavy B&W Matrix 801 Series 3 - a rádi podotýkáme, že právě tento vlajkový model velkých referenčních reprosoustav (popř. některý z novějších nejvyšších modelů značky Bowers&Wilkins) používá většina předních světových nahrávacích studií zaměřených na nahrávání klasické a akustické hudby (např. i legendární britské studio Abbey Road - a z významných českých studií je možno uvést velké pražské nahrávací a masteringové studio Rudolfinum), jako near-field monitory používáme osvědčený model aktivních reprosoustav Behringer TRUTH B2031A, pro srovnávací "HiFi" poslech jsou u nás k dispozici i kompaktní high-end boxy B&W CDM1 SE
- a pro posouzení toho, jak bude nahrávka znít na nízkonákladových typech audio zařízení, máme v režii nainstalované malé - a přímo pro tento účel určené - profesionální referenční minimonitory Avantone MixCube a popř. i historický boombox SABA RCR-406sluchátka:
- uzavřené studiové modely: Beyerdynamic DT770 Pro (2x), Sennheiser HD 250 linear II, SONY MDR-CD750 (2x)
- otevřené studiové a hi-fi modely: Sennheiser HD 800, AKG K812, Sennheiser HD 600, Sennheiser RS 185, Beyerdynamic DT911 (2x), AKG K1000, AKG K702, AKG K701, AKG K240M
- elektrostatické modely: KOSS ESP/950, JECKLIN Float Elektrostat
- a pro posouzení a porovnání zvuku hotové nahrávky při masteringu máme k dispozici i malé "cestovní" modely levnějších sluchátek, jako jsou KOSS PortaPro, Sennheiser PX-100, SONY MDR 40 a další...sluchátkové zesilovače (distributory):
TASCAM MH-40 MkII (2x), Behringer HA4700, APHEX HeadPod 454, Presonus HP4 (ke každému z těchto zesilovačů je možno připojit až 4 stereofonní sluchátka - vždy s možností zcela odděleně regulovat jejich hlasitost)
- a pro kontrolní poslech nahrávek v nejvyšší možné kvalitě sluchátkového poslechu (tj. především pro poslech nahrávek přes naše high-end modely sluchátek) máme k dispozici jednak špičkový sluchátkový zesilovač z vrcholné high-end kategorie - Teac HA-501S - a ke sluchátkům AKG K1000 pak i přímo pro tato sluchátka vyráběný high-end zesilovač AKG K1000 Amplifiersignálový router pro kontrolní poslech a komunikaci ve studiu:
pro řízení celkové hlasitosti poslechu v režii a především k okamžitému přepínání mezi jednotlivými právě poslouchanými (popř. vzájemně porovnávanými) signály nebo k přepnutí mezi jednotlivými instalovanými reprosoustavami používáme univerzální signálový router Studio RSC-1 (na zakázku byl podle našich požadavků navržen a vyroben přímo pro naše studio), který nám - kromě mnoha jiného - umožňuje např. nastavit a sjednotit hlasitost všech právě porovnávaných nahrávek (a samozřejmě i hlasitost jednotlivých párů reprosoustav) na shodnou úroveň - a tento router v našem studiu zároveň zajišťuje i vzájemnou oboustrannou komunikaci mezi režií a nahrávací místností (a ve výbavě máme i další zařízení tohoto typu - studiový monitorovací a komunikační systém Mackie Big Knob)mixážní pult:
Behringer Eurorack MX3242X (tento pult používáme pouze pro úpravy komunikačních signálů ve studiu, výsledná editace a mixáž nahrávek je vždy prováděna digitálně přímo v počítači v HDR systému ProTools)DI-boxy pro připojení nástrojových linek:
Radial J48 (2x), Radial JDI Duplex (1x), Radial JDI (1x), Behringer Ultra-DI100 (3x), APHEX 1401 (3x), APHEX 1402 (2x), APHEX 1403 (1x), APHEX 1404 (3x) a dále je k dispozici 4x Instrument Input přímo na předzesilovači Focusrite ISA428externí měřidla a analyzéry zvukového signálu:
peak/correlator/loudness meter RTW 1019GL, peakmeter RTW 1109E, peak/VU meter RTW 300V, spektrální analyzér Samson D-1500 (včetně měřícího mikrofonu Samson MM01)audio přístroje určené pro záznam a reprodukci zvuku:
studiový analogový master magnetofon STUDER A812-2 TC/VU (1/4", 2-track), digitální master DAT magnetofon SONY DTC-60ES (2x), digitální přenosný 6-stopý rekordér ZOOM H6 (2x), digitální přenosný 2-stopý rekordér ZOOM H2, analogové kazetové magnetofony SONY TC-K808ES (2x), SONY WM-D6C, Marantz SUPERSCOPE CD-320, Marantz SUPERSCOPE C-205 a PHILIPS D6920 MK2, minidisc recorder SONY MDS-JE530, CD přehrávače SONY CDP-X779ES, SONY CDP-X559ES a SONY CDP-X339ES, řídící zesilovač SONY TA-E80ES (2x), koncové zesilovače SONY TA-N80ES (2x) a SONY TA-N55ES, gramofon Michell GyroDec, cívkové HiFi magnetofony TEAC X1000R, PHILIPS N4420 a Tesla CM160, magnetické "pece" na dokonalé smazání magnetofonových pásů - WEIRCLIFFE Bulk Eraser Model 7 a Model 8dálkové ovládání audio přístrojů:
používáme kombinovaný systém infračerveného a RF dálkového ovládání audio přístrojů zn. PowerMID XLsvětelná signalizace nahrávání:
ve studiu máme nainstalovanou automatickou světelnou signalizaci aktivního stavu nahrávání určenou pro hudebníky v nahrávací kabině i v režii - systém PunchLight MIDI (indikace je přes MIDI port spřažena přímo s nahrávacím systémem ProTools a barevně odlišuje stav "Pre-roll", "Record" a "Post-roll")nástrojové ladičky a metronomy:
profesionální digitální metronom BOSS Dr.Beat DB-90, chromatická ladička s metronomem KORG DTM-12 (3x), chromatická ladička BOSS TU-12H (2x) - a dále velmi přesná chromatická ladička SEIKO SAT500 (3x) - tato ladička zobrazuje odchylku intonace číselnou hodnotou s přesností na jeden cent, což nám např. umožňuje naprosto precizně zjistit ladění jakéhokoli hudebního nástroje a pokud má být tento nástroj v našem studiu nahráván s doprovodem klavíru, můžeme pak během okamžiku přeladit náš digitální klavír přesně k doprovázenému nástroji - to vše v rozsahu ladění komorního a' od 414,8 Hz až do 466,8 Hzpropojovací kabely a konektory:
všechny námi používané signálové i digitální propojovací kabely jsou velmi kvalitní profesionální modely od firem Klotz, Kimber, ProfiGold, Mac Power, Tasker a Van Den Hull s high-end konektory (Neutrik, Proel, Tasker...), pro kontrolu neporušenosti kabelů používáme kabelovou zkoušečku Behringer CT100ochranné a odrušovací filtry:
pro veškeré rozvody elektrické sítě 230V - určené pro naše studiové přístroje - používáme samostatný odděleně jištěný okruh, který je navíc chráněn několikanásobným systémem přepěťové ochrany spojené s filtrací proti elektromagnetickému i jinému vysokofrekvenčnímu rušení (profesionální systémy ELSYST BMV 01/16, BZP 05/16 a BZP 05/10)záložní HDR systém:
pro případ jakékoli náhlé technické poruchy na hlavním počítači či na centrálním audio rozhraní máme v záloze jednak další dvě plně nakonfigurované a k okamžitému použití připravené výkonné počítačové sestavy Apple PowerMac G5 (modely G5 Quad a G5 DP 2,5GHz) - a navíc i záložní audio rozhraní Digidesign DIGI 003 Rack a DIGI 002 Rack (18x input, 18x output, 24-bit, až 96 kHz) a popř. i miniaturní Digidesign Mbox 2 Micro - stačí pouze prohodit pevné disky, přepojit kabely a práce ve studiu může téměř ihned pokračovat- celková plocha všech prostor našeho nahrávacího studia je 72 m2
Na základě našeho vybavení dále nabízíme:
- provádíme digitalizaci a následné úpravy (tj. zvukové vyčištění, sestřih a mastering) starších (archivních) profesionálních i soukromých nahrávek - zaznamenaných na studiových nebo HiFi magnetofonových páscích, na MC kazetách, na minidiscích a na mnoha dalších dříve i dnes používaných nahrávatelných zvukových nosičích - a jejich následný digitální přepis na CD-R nebo na jiný datový či analogový nosič nebo jejich převod do formátu mp3 apod.
- realizujeme dokonalý přepis a sestřih nahrávek z gramofonových LP, EP a SP desek na CD-R nosič (disponujeme high-end gramofonem Michell GyroDec s raménkem SME Series lV a MC přenoskou Goldring Elite, pro odstranění šumu a praskotu používáme profesionální plug-in moduly Waves Restoration a Izotope RX2) - při obou výše uvedených činnostech však důsledně dbáme na to, aby nedošlo k porušení autorských, vydavatelských ani jiných práv!
- u nově vytvářených nahrávek můžeme - ovšem vždy na výslovné přání klienta - provést naprosto dokonalé (a i pro uši zkušeného hudebně-zvukového odborníka zcela nepostřehnutelné) softwarové úpravy zaznamenaných vokálních či instrumenálních výkonů - jedná se především o doladění případných intonačních nepřesností v jinak výrazově povedeném a tedy dobře znějícím záznamu zpěvu či dodatečné dorovnání drobných rytmických chyb v zaznamenaném hudebním výkonu umělce - a popř. i o okamžité nakopírování zdařile zahraných (a vícekrát se opakujících) obtížných částí skladby či jednotlivých playbacků apod.
- hotovou nahrávku Vám můžeme předat na CD-R nebo DVD-R nosiči, popř. na DAT kazetě nebo jako studiový analogový master tape (a pokud si budete přát, tak i na minidisku, MC kazetě či na komerčním magnetofonovém pásku - nebo Vám ji ve formě datového souboru nakopírujeme na Vámi donesený flash disk)
...a navíc ještě:
- přímo ve studiu máte možnost zapůjčit si a pro Vaše nahrávání u nás použít následující hudební nástroje: mistrovský digitální klavír (křídlo) YAMAHA Clavinova CVP-309GP (viz níže v kapitole Zvláštní nabídka), mistrovská klasická kytara zn. "Schneider" (ozvučená kombinací piezo snímače a vnitřního mikrofonu - s externí elektronikou Fishman Acoustic Blender), mistrovská akustická kytara-jumbo zn. "Schneider" (má kovové struny, ale šířka hmatníku je stejná, jako u klasické mistrovské kytary - tento nástroj je tedy vhodný i pro klasické kytaristy jako velmi snadno použitelná studiová alternativa umožňující dosažení "zvonivého" kovového zvuku), dále je k dispozici mistrovská kytara super-jumbo zn. "Klema" (s elektronikou Fishman Prefix Premium Blend - piezo a vnitřní mikrofon), šestistrunná kytara super-jumbo Cort CJ10X a dvanáctistrunná kytara super-jumbo Cort CJ10X-12 (obě jsou s elektronikou Fishman Premium SOB - kobylkové piezo a vnitřní mikrofon), klasická elektronicky ozvučená kytara Takamine TC135SC, renesanční historické dechové nástroje zn. MOECK: krumhorny - sopránový, altový (2x), tenorový a basový, kornamusy (sopránová, altová, tenorová), vzdušnicové šalmaje (sopraninová, sopránová), sopránová šalmaj, basový kortholt, basový dulcian, barokní dechové nástroje zn. MOECK (rankett, hoboj, sopránový klarinet, sopránové chalumeaux), dřevěné zobcové flétny zn. MOECK, Roessler a Kobliczek: diskantová (garklein), sopraninová (2x), sopránová (2x), altová (2x), tenorová (2x), basová (2x), kornamusy zn. GÜnter Körber (sopránová, tenorová), píšťaly ze zvířecích rohů (gemshorny) zn. Číp (sopraninový, sopránový, altový, tenorový, basový), dechový syntezátor AKAI EWI SOLO, dále několik profesionálních okarín zn. Budrio, altový metalofon (zvonkohra) zn. Amati, altový a sopránový xylofon zn. Sonor, velké množství profesionálních rytmických nástrojů značek Meinl, LP, Pearl a dalších (bonga, chimes, energy chimes, cabassa, ching-chok, ago-go, ago-sha, cyclops shaker, night, kokiriko, pocket kokiriko, multiguiro, claves, vibraslap, vibra-ton, waterfall, kravské zvonce, monk bell, shakers, flexatony, dešťové hole, gongy zn. Paiste a Amati, rolničky, valcha, různé zvonky, tamburíny, drhla, kalimby, fanfrnoch atd. atd.) - viz. také sekce Fotogalerie
- v zázemí studia je Vám k dispozici plně vybavená - dřevem obložená - kuchyňka s televizí a s možností odpočinku i vlastního vaření a stravování (mikrovlnná trouba, sporák, chladnička, kávovar, pressovač, toustovač...), kvalitní sociální zařízení (koupelna a WC) a také venkovní lodžie s posezením (i pro kuřáky), stravování je možné i v několika nedalekých restauracích (české, čínské, mexické…), cca. 5 minut pěšky od studia je supermarket a další obchody, pro případné ubytování je v okolí studia k dispozici několik penzionů...
Zvláštní nabídka:
Přímo v našem studiu je Vám k dispozici mistrovský digitální klavír (křídlo) YAMAHA Clavinova CVP-309GP (viz obrázek) - hudebními odborníky často označovaný jako "Rolls Royce mezi digitálními klavíry", který - na rozdíl od jiných digitálních klavírů - disponuje např. i velmi kvalitní dřevěnou kladívkovou klaviaturou (tatáž klaviatura je používána u velkých koncertních klavírů YAMAHA) - a k dalším nesporným kladům tohoto digitálního křídla patří i ta skutečnost, že pro nahrávání nabízí naprosto věrný a vskutku zcela reálný zvuk prestižního mistrovského koncertního křídla YAMAHA CFlllS (avšak na výběr jsou i dokonalé zvuky dalších téměř třiceti různých klavírů a pianin, ale např. i zcela věrně znějící cembala či varhany a mnoho dechových a strunných nástrojů - a dále velmi realistické zvuky více než tisíce dalších melodických a rytmických nástrojů i lidských vokálních hlasů - a to vše s možností okamžitého a naprosto přesného přeladění celého klavíru k jakémukoli doprovázenému nástroji - včetně historických dobových nástrojů - s naladěním komorního a' od 414,8 Hz až do 466,8 Hz). Tento digitální klavír se od klasických klavírů liší hlavně tím, že se při hře nikdy nerozlaďuje (elektronicky nastavené ladění si bezchybně udrží po celou dobu nahrávání) - a navíc je možno zvolit si - kromě temperovaného - i některé další typy ladění - např. pythagorejské, přirozené durové či mollové ladění, Werckmeister, Kirnberger a středně tónové (mean-tone) ladění, dvě arabská ladění… Celkovou polohu ladění klavíru je zároveň možno transponovat po jednotlivých půltónech až o tři oktávy nahoru či dolů (klavírní doprovod se tak může snadno přizpůsobit např. nejvhodnější hlasové poloze doprovázeného zpěváka - a to bez nutnosti přepisovat notový part nebo měnit nacvičený prstoklad původního klavírního doprovodu). Do záznamového zařízení je klavír připojen přímo digitálním optickým kabelem, takže k jeho snímání nejsou zapotřebí mikrofony a tudíž na výsledný zvuk nahrávky nemá žádný vliv akustika prostředí, v němž nahrávání probíhá.
Z uvedeného je již asi zřejmé, že s využitím tohoto klavíru si u nás můžete nahrát například i celou bohatě aranžovanou skladbu (sólové zpěvy a sbory je pak možno natočit dodatečně "živě" na mikrofony) nebo třeba jen pouhé hudební základy písní pro half-playbacková pódiová vystoupení (nahrávání partů jednotlivých zvolených nástrojů probíhá metodou postupného vrstvení playbacků zaznamenávaných do samostatných stop). Při tomto postupu vše záleží pouze na vaší autorské či aranžérské invenci - a samozřejmě také na tom, jak dokonale ovládáte hru na klavír.
A pokud nepotřebujete nahrávky rozsáhle aranžovaných skladeb, ale máte zájem spíše o komornější hudební projekty, pak ve spojení s naším nahrávacím studiem je námi nabízený digitální klavír skutečně ideálním nástrojem pro ty, kteří si chtějí za dostupnou cenu pořídit velmi kvalitní záznam např. nově nastudovaného klavírního nebo cembalového koncertu, ale i pro ty, kteří potřebují na vysoké profesionální úrovni zaznamenat svůj pěvecký či virtuózní instrumentální výkon provedený za doprovodu klavíru (popř. s doprovodem cembala, varhan apod.) - pro dokonalý záznam zpěvu a akustických nástrojů máme k dispozici osvědčené a celosvětově uznávané špičkové studiové mikrofony Neumann U87 a AKG C414. Tato naše nabídka je určena jednak pro zkušené a pravidelně koncertující umělce, ale samozřejmě nejen pro ně - kvalitně nahrané prezentační snímky velmi často potřebují i studenti a žáci hudebních škol či začínající umělci, kteří co nejkvalitnější nahrávkou potřebují obeslat např. výběrový konkurz nebo hudební soutěž. A zcela zodpovědně můžeme prohlásit, že - pokud byste srovnatelně kvalitní nahrávku chtěli uskutečnit s použitím klasického akustického klavíru, bylo by nutno takové nahrávání realizovat v některém z velmi prestižních koncertních sálů a to navíc pouze v takovém, kde je k dispozici i špičkové koncertní křídlo (jakým je např. výše zmíněné křídlo YAMAHA CFIIIS). Asi není nutno zdůrazňovat, že již cena za pouhý pronájem takového sálu spolu s pronájmem koncertního klavíru (včetně honoráře pro ladiče pian, jehož neustálá přítomnost po celou dobu natáčení je nezbytně nutná) - avšak ještě bez započtení výdajů účtovaných za nahrávací techniku a zvukařský tým - se pohybuje v několikanásobku toho, kolik by vás stálo kompletní pořízení obdobné nahrávky v našem studiu.
I přes námi uvedené argumenty však dobře víme, že zvukově i technicky dokonalá sólová nahrávka provedená přímo na mistrovském koncertním nástroji (nebo za doprovodu takového nástroje) a pořízená v hudebními odborníky uznávaném koncertním sále je velkým životním snem každého opravdového umělce. Víme však také, že uskutečnit tento sen se podaří pouze těm nejúspěšnějším, tj. těm, do jejichž nahrávek jsou bohaté vydavatelské společnosti ochotny investovat často i několik set tisíc korun. My však z vlastní praxe známe mnoho vynikajících výkonných umělců, kteří ve svém - mnohdy i pokročilém - věku dosud žádnou vlastní profesionálně pořízenou nahrávku nemají (většinou právě proto, že na ony výše uvedené "prestižní" podmínky se jim nedostává finančních prostředků - a - v často nabízených - nekvalitních podmínkách raději nahrávat nechtějí). A především pro takové umělce jsme vybudovali naše nahrávací studio a vybavili ho výše popsaným digitálním klavírem a špičkovou zvukově-záznamovou technikou.
Pokud tedy patříte k těm, kteří touží po vlastních kvalitních nahrávkách (nebo takové nahrávky třeba právě teď nutně potřebujete pro svoji další kariéru), přijďte si k nám možnosti tohoto digitálního klavíru vyzkoušet - pevně věříme, že Vás nezklame a že s nahrávkou, kterou si u nás pořídíte, budete opravdu spokojeni!
Malou UKÁZKU toho, jak zní nahrávka pořízená přímo na našem digitálním klavíru, si můžete poslechnout ZDE (zvukový záznam této slavné skladby si klavírista nejprve nahrál v našem studiu, obraz k videoklipu si pak - s použitím u nás nahraného zvuku - dodatečně natočil jinde).